Thursday, April 15, 2010

Projek Cili Semerah

Skrng aku tgh tanam cili semerah..Satu varieti cili padi baru yang diberi nama Semerah yang telah berjaya dihasilkan hasil usaha penyelidik MARDI selepas menjalankan penyelidikan selama 17 tahun. Cili padi (Semerah) ini adalah hasil pembangunan varieti bagi menghasilkan cili baru dari genotip yang berasal dari luar Negara yang dibangunkan melalui kaedah pemilihan baka sepokok (SSD) daripada bahan genetik dari Mexico...



Gambar cili semerah

Selain cili semerah,aku jugak ada tanam cili putih.atau lebih dikenali ngan nama cili pondan kalau kat sabah ni.. :)



Cili putih/pondan

2 comments:

  1. Hi...Blog anda sgt diminati. Saya mula berjinak-jinak dgn tanaman cili. Di sini, saya ingin meminta sedikit bantu dari anda. Dimanakah saya boleh mendapat biji benih cili putih/pondan??? Harap anda boleh bantu. Saya boleh dihubungi di stevenksy@hotmail.com

    Yang benar,
    Steven

    ReplyDelete
  2. Hi, baja nama apa yang diguna untuk cili putih?

    ReplyDelete